تصور کنید به صاحبان کسبوکارها راهی کاربردی برای مشاهده آینده ارائه میدهید. ابزاری که به آنها در تصمیمگیری بهتر کمک میکند و شرکتهایشان را از صرفاً زنده ماندن به سوی رونق و پیشرفت سوق میدهد.
پلتفرمی را تصور کنید که مدیران ارشد، سهامداران و مدیران محصول میتوانند با استفاده از آن، تصویری دیجیتالی دقیق از حال حاضر و آینده احتمالی کسبوکار خود داشته باشند. این پلتفرم به آنها کمک میکند تا موضوعاتی مانند تصمیمات کاربردی، روندهای خرید و حتی پتانسیل خود برای رشد را پیشبینی کنند و موفقیت محصول را دنبال کنید.
باور داشته باشید یا نه، این امکانپذیر است. تنها کافی است از معیارهای مشتریمداری در برنامه خود استفاده کنید. این معیارها، شروط لازم برای رشد و موفقیت محصول شما هستند. با استفاده از گزارشهای آسان، ساده و منعطف این معیارها در نرمافزار خود، میتوانید ارزش آنها را درک کنید و از آنها برای تصمیمگیریهای حال و آینده خود استفاده کنید.
در ادامه، هشت روش استفاده مدیران محصول از معیارهای مشتریمداری را بررسی میکنیم. با استفاده از این روشها، مدیران میتوانند به کاربران خود در انتخابهای تجاری بهتر کمک کرده و در نتیجه، فروش بیشتری داشته باشند. اما پیش از پرداختن به این روشها، بیایید ببینیم معیارهای مشتریمداری واقعاً چه هستند.
به طور خلاصه، معیارهای مشتریمداری (که به آن تجزیه و تحلیل دادههای مشتریان نیز گفته میشود) شامل گزارشها و سیستمهای اطلاعاتی است که در یک برنامه کاربردی بر اساس نقطه نظر کاربران ساخته شدهاند. این معیارها در یک برنامه بر اساس جریان رویدادها («نرمافزار SaaS») شما را قادر میسازند تا این دادهها را برای کمک به توضیح و/یا توصیف رفتار کاربر یا مشتریان خود با تصمیمگیران کسبوکارتان به اشتراک بگذارید. این اطلاعات به تصمیمگیران نهایی نظیر صاحبان کسبوکار، اطلاعات آنی یا بلادرنگ را ارائه میدهد که خلق ارزش میکند و نشان میدهد که چگونه محصول یا سرویس شما را متمایز میکند و به طور کلی تجربه کاربرانتان را ارتقا میدهد.
بعداً در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد که inGrow مرجعی برای تمرکز بر دادهها و معیارهای مشتریمداری با نرمافزار داینامیک استریم رویدادها است.
موفقیت محصول – 8 روش با استفاده از معیارهای مشتریمداری، همانطور که وعده دادیم، با مثالهایی ۸ روش برای بهرهگیری از معیارهای مشتریمداری را که چگونه میتوانند به یک صاحب کسبوکار در تصمیمگیری بهتر برای شرکت خود کمک کنند را ارائه میدهیم:
ردپای مشتری:
برخی از شرکتها برای کمکرسانی سریعتر به مشتریان خود، از نرمافزار Helpdesk استفاده میکنند.
۳. تجزیه و تحلیل دادههای قیف فروش
تجزیه و تحلیل دادههای قیف فروش، بینش روشنی را درباره رشد یا رکود یک فروشگاه آنلاین به شرکتهای دارای فروش آنلاین ارائه میدهد.
هر چه تعداد روشهای خرید آنلاین محصولات و خدمات برای مشتریان یک شرکت افزایش یابد، ردیابی دادههای رویدادی از آن خریدها اهمیت بیشتری پیدا میکند. اما اگر شما یک کسب و کار کاملاً آنلاین دارید، تجزیه و تحلیل دادههای فروش شما ضروریتر از نان شب است.
طبق گزارش مقاله «تبلیغات مخرب»، «در سال 2017، تجارت الکترونیکی حدود 2.3 تریلیون دلار از فروش را به خود اختصاص داد و انتظار میرود این رقم در سال 2021 به 4.5 تریلیون دلار (یعنی دو برابر) افزایش یابد.» در ادامه این گزارش ذکر شده است که «فقط در آمریکا، تجارت الکترونیکی حدود 10% از فروش خرده فروشی را به خود اختصاص داده و انتظار میرود که این رقم سالانه حدود 15% رشد کند!»
مصرف کنندگان خواهان خرید آنلاین هستند و شرکتهایی که این امکان را در اختیار آنها قرار میدهند، در مقایسه با رقبای بدون گزینههای تجارت الکترونیکی، میتوانند از موفقیت بیشتری برخوردار شوند. به همین ترتیب، شرکتهایی که فروشگاههای آنلاین دارند، به نرم افزار تجارت الکترونیکی نیاز دارند که معیارهایی نظیر میزان سبدهای خرید رها شده، پیوندهای ارجاعدهنده به وبسایت و میانگین ارزش سفارشات و … را ردیابی کند.
۴. تجزیه و تحلیل دادههای نتایج تبلیغات
تجزیه و تحلیل دادههای نتایج تبلیغات، این امکان را به شرکتها میدهد که منافع بیشتری از هزینههای تبلیغاتی خود به دست آورند.
گزینههای تبلیغاتی مانند Facebook Ads، Google Ads و Instagram Ads، رقابتی را در جذب سرمایه کسب و کارها توسط این پیشگامان تبلیغات و ارتباط آنها با کسب و کارها ایجاد کردهاند.
تبلیغات آنلاین میتواند هزینهای بسیار کمتر نسبت به رسانههای سنتی مانند رادیو و تلویزیون داشته باشد و به لطف هدفگذاری تبلیغات، فرصت بیشتری برای ارتباط با مشتریان ایده آل در اختیار شرکتها قرار میدهد. با این وجود، به همان اندازه که کسب و کارها روی تبلیغات آنلاین سرمایهگذاری میکنند، بیش از هر زمان دیگری به تجزیه و تحلیل عملکرد تبلیغات آنلاین نیاز دارند تا اطمینان حاصل کنند که پول آنها به هدر نمیرود.
۵. تجزیه و تحلیل دادههای وبلاگ و محتواهای منتشر شده
تجزیه و تحلیل دادههای وبلاگ و محتواهای منتشر شده، بینش روشنی را درباره رشد یا رکود یک فروشگاه آنلاین به شرکتهای فروش آنلاین ارائه میدهد.
از آنجا که هر شرکتی از یک وبلاگ برای هدایت بازدیدکنندگان به وبسایت خود استفاده میکند و در تلاش است تا فروش و مشترکان ایمیلی بیشتری را به دست آورد، تجزیه و تحلیل دادههای مربوط به بازدیدکنندگان و … و محتوا نیز مفید میباشد. برای مثال، شرکتها باید بدانند که چه تعداد از بازدیدکنندگانی که از طریق محتوای وبلاگ آنها به وبسایتشان میآیند، به مشترکین ایمیلی، خریداران بالقوه و در نهایت به مشتری تبدیل میشوند.
۶. تجزیه و تحلیل دادههای رویدادها به کسبوکارها در اتخاذ تصمیمات بازاریابی دقیقتر کمک میکند.
برخی از کسبوکارها تصور میکنند که باید زمان بیشتری را به فهرست ایمیلهای خود اختصاص دهند. اما اگر آنها یک شرکت خدماتی در حوزه بهداشت و سلامت باشند چه؟ شاید لازم باشد که تمرکز آنها به جای ارسال ایمیلهای بیشتر، روی رویدادهای عمومی باشد تا افراد بیشتری را به خود جذب کنند.
واقعیت این است که شرکتها باید به تجزیه و تحلیل این موضوع بپردازند که راهبردهای بازاریابی آنها در کجا خوب عمل میکند و کجا فرصت پیشرفت دارند. آنها باید از تجزیه و تحلیلهای دادههای رویدادهای عمومی در یک سیستم اطلاعاتی ساده و آسان استفاده کنند تا تمام اطلاعات مورد نیاز برای تعیین اینکه آیا باید بازاریابی ایمیلی خود را دوچندان کنند یا نه، تلاشهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی را افزایش دهند یا نه، هزینههای نمایشگاهها و قراردادها را کاهش دهند یا نه و … را در اختیار آنها قرار دهد.
۷. تجزیه و تحلیل دادههای منابع انسانی میتواند به شرکتها در تصمیمات استخدامی و سایر موضوعات مربوط به منابع انسانی کمک کند.
آیا یک شرکت بیشتر از درآمدی که به دست میآورد، روی کارکنان خود هزینه میکند؟ آیا کارمندان از کار خود راضی هستند؟ میزان نرخ جابجایی کارکنان به چه صورت است؟ اینها و بسیاری سوالات دیگر، میتوانند باعث به وجود آمدن یا از بین رفتن یک کسبوکار شوند.
یک شرکت برای درآمدزایی به مشتری نیاز دارد، اما به کارمندانی نیز برای خدماترسانی به آن مشتریان و باقی ماندن در تجارت نیاز دارد. ضروری است که پرسنلی که کار روزانه را انجام میدهند، در محل کار خود راضی باشند و به اندازه کافی در آن شغل بمانند تا هزینههای جذب و نگهداری و حقوق آنها جبران شود.
تجزیه و تحلیلهای دادههای منابع انسانی میتواند نمایشی بصری از وضعیت سلامت منابع انسانی یک شرکت ارائه دهد و میتواند در تعیین موفقیت محصول و شرکت نقش بسزایی داشته باشد.
۸. تجزیه و تحلیل کاربر “متوسط ارزش طول عمر مشتری” درآمد مورد انتظار را به شرکتها نشان میدهد.
هر فعالیتی که یک مشتری انجام میدهد، دادههایی را در اختیار شرکتها قرار میدهد که میتواند بینشی درباره نحوه عملکرد کلی کسبوکار به آنها بدهد.
یک بازدید جدید از وبسایت، یک خرید محصول، افزودن یک آیتم به سبد خرید، لغو کردن یک سبد خرید، پیگیری خرید، تکرار خرید، فاصله خرید، ترکیب خرید، … تمامی این فعالیتها شامل دادههای رویدادهایی است که اتفاق افتاده است یا در حال اتفاق افتادن هستند.
هنگامی که این دادهها به روشی صحیح ترکیب و تجزیه و تحلیل شوند، تصویری دقیق و دست نخورده از آنچه اتفاق افتاده است را ارائه میدهند و به شما خواهند گفت که آیا توانایی پیشبینی و آماده شدن برای آینده را دارید یا نه؟
تصویر دیجیتالی که توسط دادهها ایجاد میشود، به حدی دقیق است که یک شرکت میتواند نگاهی اجمالی به آنچه در آینده رخ میدهد، داشته باشد. به عبارت دیگر، به همین دلیل است که ابزار تجزیه و تحلیلهای دادهها در پلتفرمی که خواهیم گفت گنجاندهشده است و بسیار مهم هستند؛ آنها قدرت تصمیمگیری سریع مبتنی بر داده و هوشمندی را به یک شرکت میدهند.
تاکنون به موارد متعددی اشاره کردیم، اما نکتهی اصلی این است که فارغ از نوع نرمافزاری که توسعه میدهید و یا به چه مشاغلی خدمات ارائه میکنید، معیارهای مشتریمداری هستند که شما را از سایر برنامههای نرمافزاری رقیب متمایز میکنند. سریعترین راه برای پیادهسازی معیارهای مشتریمداری در نرمافزار شما، استفاده از پلتفرم inGrow است.
۱. صرفهجویی در زمان و منابع:
شما میتوانید راه حل تجزیه و تحلیل اختصاصی خود را برای نرمافزارتان بسازید، اما این کار به زمان و منابع زیادی نیاز دارد. inGrow این فرآیند را به طور قابلتوجهی تسریع میکند و به شما امکان میدهد تا در زمان و هزینههای خود صرفهجویی کنید.
۲. انعطافپذیری و مقیاسپذیری:
راه حلهای اختصاصی غالباً انعطافپذیری لازم را برای تطبیق با نیازهای در حال تغییر شما و کاربرانتان ندارند. inGrow یک پلتفرم انعطافپذیر و مقیاسپذیر است که میتواند با رشد شما همگام شود.
۳. سهولت استفاده:
inGrow با رابط کاربری ساده و بصری خود، به شما و کاربرانتان امکان میدهد تا به اطلاعات مورد نیاز خود به سادگی و آسانی دسترسی داشته باشید.
۴. قابلیتهای پیشرفته:
inGrow مجموعهای از قابلیتهای پیشرفته تجزیه و تحلیل داده را ارائه میدهد که به شما کمک میکند تا insights عمیقتری از دادههای خود به دست آورید.
۵. پشتیبانی تخصصی:
تیم متخصص inGrow در تمام مراحل پیادهسازی و استفاده از پلتفرم، در کنار شما خواهد بود.
با inGrow، به نرمافزار خود قدرت تجزیه و تحلیل بینظیری ببخشید:
همین امروز inGrow را امتحان کنید و به نرمافزار خود جان تازهای ببخشید!
اینگرو (Ingrow) و ابزارهای جریان رویدادها
در حال حاضر، ما اینگرو را به عنوان ابزاری برای جریان رویدادها معرفی میکنیم. اینگرو بدون ایجاد هرگونه بار اضافی بر روی بستر شرکتها، یک پلتفرم Big-Data را برای استریم کردن و گزارشگیری از دادهها در اختیار آنها قرار میدهد. اینگرو به کاربران امکان این را میدهد که دادهها را در هر زمان و هر مکانی که نیاز دارند، ارسال، ذخیره و درخواست کنند.
با اینگرو، هر رویدادی را از اولین touchpoint و با هر رویدادی، به صورت داینامیک و بدون نیاز به مدلسازی، استریم کنید و با غنیسازی دادهها (Enrich & transform)، به مجهولات شناخته نشده و معلومات ناشناخته از طریق دادهها پی ببرید.
اینگرو با مقیاس پذیری و ذخیرهسازی دادههای ساخته شده بر روی بستر Apache Cassandra، امکان ذخیره سریع اطلاعات با حجم بسیار بالا را فراهم میکند.
اینگرو این فرایند را قابل تکرار، مقیاسپذیر و سازگار با مدل توسعه شرکتها و سازمانها کرده است.